Satu Penantian

View previous topic View next topic Go down

Re: Satu Penantian

Post by amylin89 on 2nd December 2014, 11:21 am

wahhh jiwang sngguh tuan re..trharu amylin membc (smbil kesat peluh)..hahaha Razz

amylin89
Warga Tetap
Warga Tetap

Posts : 137
Join date : 31/05/2014

Back to top Go down

Re: Satu Penantian

Post by realitiemas on 1st December 2014, 7:31 pm



Menanti
Saat minit jam pantas berganti..
hari demi bulan kini bertahun lamanya...
mengorak impian mewarnai mimpi menggapai harapan yang kian tidak pasti

Duka ku terlipat rapi ku selit dicelah-celah rusuk yang longlai
Tiada tinta, tiada alunan bayu yang dapat menepis bergenangnya titisan jernih itu
Titisan berharga suci dari hati naluri
Berguguran hilang diragut keluh kesah

Kelopak mata itu semakin redup..
Hati yang terguris..entah sampai bila harus memujuk HATI   sendiri

Tatkala RESAH HATI membelah sunyi
Aku mencari hala
Aku mencari sinarnya
Aku menanti segalanya
Aku yang PASRAH
Di seksa dek Penantian
ALLAH kabulilah......DOA2 KU....... dlm hati ini .

realitiemas
Orang Kaya
Orang Kaya

Posts : 240
Join date : 21/11/2014

Back to top Go down

Re: Satu Penantian

Post by amylin89 on 1st December 2014, 6:50 pm

kelmarin hanya tinggal kenangan..
bersama peristiwa semalam..
adakah hari ini yang ku tempuh..
kan bersinar untuk hari esok?

Benarlah apa yang telah dikata..
Penantian itu suatu penyiksaan..
Kepastian memburu kerisauan..
Ketabahan mendamai keresahan.....

amylin89
Warga Tetap
Warga Tetap

Posts : 137
Join date : 31/05/2014

Back to top Go down

Re: Satu Penantian

Post by zacjb on 30th November 2014, 9:38 pm

Bangku reyot yang telah lapuk
Semak belukar bergelayut riang
Menjalar diseluruh pekarangan tubuhku
Hingga tiada yang ingin menyapaku

Rintihan suara tangis yang telah lama membisu
Seakan sembuh luka yang telah tergores
Tapi lagi kau ukirkan duri di dalam hatiku
Sakit, semuanya sakit


Terus harapan palsu yang kau berikan
Aku bukan burung mainan, yang bisa diterbangkan lalu dijatuhkan
Aku merindukanmu sebagai mutiara-mutiara langit
yang mewarnai hamparan karpet biru

Inilah aku yang terus selalu menanti
Tak kuhiraukan burung-burung yang mendekatiku
Karena aku percaya
Tidak ada penantian yang sia-sia

Derita Penantian – oleh Miftachul Jannah
Sidoarjo

zacjb
Warga Tetap
Warga Tetap

Posts : 89
Join date : 21/11/2014
Location : Jb

Back to top Go down

Re: Satu Penantian

Post by zacjb on 30th November 2014, 9:23 pm

Penantian yg terbaru minggu akhir2 ni penuh debaran dan tidak keruan... Mcm tgh bercinta nak baik pelamin rasanya

zacjb
Warga Tetap
Warga Tetap

Posts : 89
Join date : 21/11/2014
Location : Jb

Back to top Go down

Re: Satu Penantian

Post by zacjb on 30th November 2014, 9:21 pm

Penantian yg terbaru minggu akhir2 ni penuh debaran dan tidak keruan...

zacjb
Warga Tetap
Warga Tetap

Posts : 89
Join date : 21/11/2014
Location : Jb

Back to top Go down

Re: Satu Penantian

Post by jutawan on 30th November 2014, 6:52 pm

penantian itu satu penyiksaan

jutawan
Warga Baru

Posts : 31
Join date : 22/11/2014

Back to top Go down

Re: Satu Penantian

Post by Huracan007 on 27th November 2014, 3:27 pm

Satu penantian umpama mimpi dalam mimpi

Huracan007
Orang Kaya
Orang Kaya

Posts : 221
Join date : 27/11/2014

Back to top Go down

Re: Satu Penantian

Post by rop investor on 20th November 2014, 8:27 pm

br1m dah boleh daftar. kta tgk br1m dlu ke dana dlu. hihi

rop investor
Warga Baru

Posts : 51
Join date : 19/06/2014
Age : 23
Location : kampung seri chedding pulau carey

Back to top Go down

Re: Satu Penantian

Post by harapan on 31st October 2014, 2:47 pm

Hi.. nak tau ada ka tak???.. mcam sy dh jawab ja...tambah skit lagi.. bistu macam mana tuan/puan bole join? kalu dah join tu, carila kat mana induknya..bila dh tau kat mana, haa.. p buat rombongan cik kiah.. lagi puas hati..tp masalahnya idak..

or

paling mudah, rajin2 selakla info2 n perjalanan dana ini.. baca n paham.. kalu malas gak... hmmm...
x tau nak kata pa.

harapan
Bonzer Forum
Bonzer Forum

Posts : 391
Join date : 31/05/2014

Back to top Go down

Re: Satu Penantian

Post by dewi chintaku on 30th October 2014, 7:38 am

Tp mcmana kita nk tau dana ni wujud atau tak

dewi chintaku
Warga Tetap
Warga Tetap

Posts : 116
Join date : 03/10/2014

Back to top Go down

Re: Satu Penantian

Post by setiamenanti79 on 30th October 2014, 7:35 am

Senang aje..wujud atau tak dana ni.Kalau xwujud,xperlu lg bharap.

setiamenanti79
Warga Baru

Posts : 15
Join date : 05/10/2014

Back to top Go down

Re: Satu Penantian

Post by dewi chintaku on 30th October 2014, 6:00 am

Bilalah nk dpt ni.....

dewi chintaku
Warga Tetap
Warga Tetap

Posts : 116
Join date : 03/10/2014

Back to top Go down

Re: Satu Penantian

Post by amin on 29th October 2014, 5:31 pm

ya allah ya allah ya allah
permudahkan segalanya buat kami..
permudahkan perjalanan kami..
permudahkan urusan kami di dunia dan di akhirat.

amin
Warga Tetap
Warga Tetap

Posts : 127
Join date : 17/09/2014

Back to top Go down

Satu Penantian

Post by Aryan on 29th October 2014, 1:55 pm

Assalammualaikum,

Telah sekian lama para SH-SH menanti dengan penuh tabah dan sabar, Tahun demi tahun, Bulan berganti bulan, Minggu berganti minggu dan hari berganti hari, namun SH-SH tetap menanti keajaiban yang kian lama diharapkan. Kepercayaan yang dahulunya 100% kini merundum ditelan masa, apatah lagi bila ada suara-suara negatif yang adakalanya masuk dek akal bersuara di gegendang telinga.

Terkini,

Info mengatakan, TSJ dah dapat dana (mana buktinye???) dan sekarang PM-PM sedang menanti hari pemberian token dan perlepasan Bank Draft (BD), Ada yang mengatakan, ianya akan berlaku didalam bulan Oktober 2014 ini, namun sehingga kini masih belum ada lagi berita positif lagi sahih yang dapat mengembirakan hati serta mengubat penantian SH-SH sekalian.

Tiada lagi kata-kata sabar yang boleh diucapkan kepada sahabat-sahabat SH yang lain, kerana segala pengorbanan yang telah diberikan kepada penantian ini dan ianya sudah sampai kepada tahap kritikal. Ada SH-SH yang kehilangan harta benda, permusuhan sesama saudara dan sahabat rakan, malah ada yang bercerai berai kerana mempertahankan dana ini. Semoga pergorbanan SH-SH yang sedemikian tidak akan berakhir secara sia-sia.Sad

Kepada pihak Pengurusan, kami faham perihal kerja-kerja yang sedang kalian lakukan, dan segala kesulitan yang kalian hadapi, ALLAH MAha Mengetahui segala-galanya.

"Semoga ALLAH mengizinkan pembahagian dana ini secepat mungkin dan kelancaran dana ini terus kepada setiap SH-SH yang berhak" Amiin Cool

Aryan
Warga Tetap
Warga Tetap

Posts : 132
Join date : 15/12/2013
Location : Lawrence, Kansas

Back to top Go down

Re: Satu Penantian

Post by Sponsored content Today at 1:57 pm


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum