pesanan kepada semua yang terlibat

Page 3 of 4 Previous  1, 2, 3, 4  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: pesanan kepada semua yang terlibat

Post by lembing on 14th September 2015, 12:58 pm

Sprtimn yg d ketahui...trkh jangkaan hampir tiba...

utk mnjd kenyataan juga tggi tp gangguan juga kuat...

bg yg berlapang dada, mr lah kita sm2 mmbantu lahiriah dan batiniah...solat hajat, bacaan yaasin, berdoa agar semuanya mnjd kenyataan dan mohon perlindungan dr sbrg kesulitan, gangguan2 pd semua urusan d rancang oleh pengurusan dana khazanah...

Segala info positif kini adlh adanya pertolongan dan bantuan dr Allah...marilah kita sama2 menyambut pertolongan dan bantuan yg tiba dengan hati yg ikhlas Lillahi Taala..

Syak mengaburkan keyakinan...terpulang kpd kalian utk lakukan atau tidak...
tiada paksaan krn jika terpaksa, tiada keikhlasan dr hati...

Pesanan penting bg yg ingin lakukan, igtlah kita berusaha dan berikhtiar dgn cara yg kita upaya dan mampu...kun fayakun milik Allah jua...berlaku atau tdk, berlapang dada dan tdk berputus asa dr rahmatNya...

Yg kalian perjuangkan, tuntutan kalian atas hak yg kalian rasa kalian berhak dpt...jgn slhkan org lain bl pertolonagn lahiriah dan batiniah dr ahli xmencukupi yg mgkn jd asbab atas keputusan yg sdg d tggu...

wallahualam

lembing
Warga Tetap
Warga Tetap

Posts : 115
Join date : 14/01/2015

Back to top Go down

Re: pesanan kepada semua yang terlibat

Post by jatt on 14th September 2015, 12:43 pm

Aamiin..Aamiin...Aamiin

jatt
Warga Tetap
Warga Tetap

Posts : 72
Join date : 18/11/2014

Back to top Go down

Re: pesanan kepada semua yang terlibat

Post by lembing on 14th September 2015, 12:27 pm

InsyaAllah..sm2 doakan semua jd kenyataan...

wallahualam...

lembing
Warga Tetap
Warga Tetap

Posts : 115
Join date : 14/01/2015

Back to top Go down

Re: pesanan kepada semua yang terlibat

Post by jatt on 14th September 2015, 12:25 pm

AlhamduLillah. ALLAHUAKHBAR. Perkhabaran yg baik ke Tuan.

jatt
Warga Tetap
Warga Tetap

Posts : 72
Join date : 18/11/2014

Back to top Go down

Re: pesanan kepada semua yang terlibat

Post by mars69 on 13th September 2015, 9:39 pm

Aamiin

mars69
Warga Tetap
Warga Tetap

Posts : 152
Join date : 10/12/2014

Back to top Go down

Re: pesanan kepada semua yang terlibat

Post by ARIQ HAZIQ on 13th September 2015, 9:17 am

Terbaik dri tuan lembing..rasanya hanya segelintir dri sh yg aknberjaya dlm memikul amanah..tipu daya dunia akn mgaburi mata mereka.moga Allah mbantu&mnetapkan hati kita utk kbangkitan Islam akhir zaman.

ARIQ HAZIQ
Warga Tetap
Warga Tetap

Posts : 61
Join date : 20/01/2015

Back to top Go down

Re: pesanan kepada semua yang terlibat

Post by jatt on 13th September 2015, 1:08 am

Bila dalam hati ada ALLAH.

jatt
Warga Tetap
Warga Tetap

Posts : 72
Join date : 18/11/2014

Back to top Go down

Re: pesanan kepada semua yang terlibat

Post by 1danaamanahwarisan on 12th September 2015, 11:52 pm

lembing wrote:Sepanjang zaman, generasi demi generasi telah mencuba agar setiap apa yang d katakan untuk akhir zaman itu berlaku kepada mereka (kebangkitan islam). Namun hingga sekarang ia belum jadi kenyataan. Walau apa pun, tanda-tanda berlakunya hal tersebut di zaman ini nampaknya semakin terserlah.

apa kaitan dgn dana ini :-

Bg yg percaya, dana ini antara salah satu dr pelbgi sbb musabab yg terkait dgn kebangkitan islam melalui meningkatnya ekonomi ummat islam yg d jangka akn berlaku...

Berkaitan proses2 yg melibatkan urusan perbankan spt yg d jlskn oleh para ilmuan d dlm forum juga ada benarnya...

knp alasan recycle berlaku:-

Krn itu mmg keadaan yg sbnr berlaku...cm kdg2 terlalu d luar jangkaan utk terima alasan2 berbanding dgn tempoh pengurusan/perjlnn dana ini..sehgga kelihatan spt satu permainan dan d permainkan...

d saat2 akhir ini, tiada pihak yg btl2 blh meyakinkn setiap kebenaran yg d rancang oleh pengurusan...fakta2 d beri spya kita boleh berfikir scra rasional...utk satu tarikh pengakhiran yg muktamad ssh utk jangka berlaku/tdk...knp?

Krn kita sbg org islam, musuh yg nyata bg kita adlh iblis, jin, syaitan dan seangkatan trmsk yahudi...jgn sangka urusan ini tiada gangguan anasir2 tersebut...( klu x percaya tlg jgn menafikan, tpk dada tnya sndr)

Diri kita sndr d ganggu agar tdk beriman, tdk bertakwa, tdk brbuat baik dll trmaskla buruk sgka...permainan yg halus ni majoriti org trlepas pndng...inikan pula sesuatu yg terlibat dgn kebangkitan smla islam....

Sbgi org islam, kita percaya kejayaan d iringi usaha zahir dan batin...semua org percaya kemudahan itu dr Allah...tp dekat mn kita ahli2 ni dgn Dia utk Dia berikan semua ini berakhir dan mnjadi kenyataan?

Kita mohon pertolongan dan bantuan serta berdoa kpdaNya...bl Dia nk tolong nk bantu dr satu sudut yg kita xterpikir, kita cemuh....kita menafikan...kita buruk sangka...

layakkah diri kita ni sbnrnya nk pikul amanah? Amanah diri pn terabai...nk pikul lg amanah  yg kita rasa yakin kita mampu tp sbnrnya lgsg tidak...

ilmu Allah Maha Luas...berkaitan fakta menurut ilmu, benar...tp Allah itu Maha Bijaksana...Dia boleh bg ilmu melalui ilham2 yg luar biasa utk selesaikan setiap kesulitan...sistem2 yg ada trmasuk sistem perbankan perlu ikut aturan sprti yg ada dan ciptaan manusia tak terlepas dr kelemahan dan kesalahan...jgn la kita nk menuding jari membuta tuli tanpa usul periksa yg meyakinkan...

kita ni yg masih bernyawa, sbgi ahli apa perlu kita buat? Nak ddk diam xnak wat kerja (bantu pengurusan/kerja2 batiniah -solat sunat, bacaan yaasin, doa, bertaubat dll), ddklah diam tnpa mencemuh...tggu jelah klu ade rezeki, klu agak2 ajal smpi dl buatla wasiat spya sdkhkan kpda masjid ke dll...

tp dlm ni, bercakap bab dunia ke, akhirat ke, semua terpulang pd penerimaan msg2...kefahaman, taufik, hidayah itu milik Allah....Dia beri kpd sesiapa yg d kehendakiNya...kalau nk hidayah, mohonlah hidayah drNya berkaitan dana ni...mohon juga agar d bimbing utk membelanjakan kelak bila dh dpt..

bg yg dh tahu dan faham alhamdulillah...sy skdr igt mengingati...memandangkan tarikh yg d ketahui hampir tiba...agar kelak jika tdk berlaku, kita masih tdk berputus asa dengan rahmat Allah...yg mmberi kesan/kejayaan atas usaha adlh Allah...kita dengan kudrat yg d berikan perlu berusaha (zahir & batin), berdoa dan tawakkal...

Semoga segala perancangan utk pengagihan dan penerimaan menjadi kenyataan...aamiin Allahumma aamiin..

Sekian pesanan buat diri sndr dan semua...
Slh slp mohon d maafkan...

wallahu'alam...

Alhamdulillah...amiin...saya sentiasa sejuk hati baca tulisan² tuan lembing...

1danaamanahwarisan
Warga Tetap
Warga Tetap

Posts : 66
Join date : 02/09/2015
Age : 29

Back to top Go down

Re: pesanan kepada semua yang terlibat

Post by jatt on 12th September 2015, 11:17 pm

Sodakta. Aamiin.

jatt
Warga Tetap
Warga Tetap

Posts : 72
Join date : 18/11/2014

Back to top Go down

Re: pesanan kepada semua yang terlibat

Post by lembing on 12th September 2015, 2:02 pm

Sepanjang zaman, generasi demi generasi telah mencuba agar setiap apa yang d katakan untuk akhir zaman itu berlaku kepada mereka (kebangkitan islam). Namun hingga sekarang ia belum jadi kenyataan. Walau apa pun, tanda-tanda berlakunya hal tersebut di zaman ini nampaknya semakin terserlah.

apa kaitan dgn dana ini :-

Bg yg percaya, dana ini antara salah satu dr pelbgi sbb musabab yg terkait dgn kebangkitan islam melalui meningkatnya ekonomi ummat islam yg d jangka akn berlaku...

Berkaitan proses2 yg melibatkan urusan perbankan spt yg d jlskn oleh para ilmuan d dlm forum juga ada benarnya...

knp alasan recycle berlaku:-

Krn itu mmg keadaan yg sbnr berlaku...cm kdg2 terlalu d luar jangkaan utk terima alasan2 berbanding dgn tempoh pengurusan/perjlnn dana ini..sehgga kelihatan spt satu permainan dan d permainkan...

d saat2 akhir ini, tiada pihak yg btl2 blh meyakinkn setiap kebenaran yg d rancang oleh pengurusan...fakta2 d beri spya kita boleh berfikir scra rasional...utk satu tarikh pengakhiran yg muktamad ssh utk jangka berlaku/tdk...knp?

Krn kita sbg org islam, musuh yg nyata bg kita adlh iblis, jin, syaitan dan seangkatan trmsk yahudi...jgn sangka urusan ini tiada gangguan anasir2 tersebut...( klu x percaya tlg jgn menafikan, tpk dada tnya sndr)

Diri kita sndr d ganggu agar tdk beriman, tdk bertakwa, tdk brbuat baik dll trmaskla buruk sgka...permainan yg halus ni majoriti org trlepas pndng...inikan pula sesuatu yg terlibat dgn kebangkitan smla islam....

Sbgi org islam, kita percaya kejayaan d iringi usaha zahir dan batin...semua org percaya kemudahan itu dr Allah...tp dekat mn kita ahli2 ni dgn Dia utk Dia berikan semua ini berakhir dan mnjadi kenyataan?

Kita mohon pertolongan dan bantuan serta berdoa kpdaNya...bl Dia nk tolong nk bantu dr satu sudut yg kita xterpikir, kita cemuh....kita menafikan...kita buruk sangka...

layakkah diri kita ni sbnrnya nk pikul amanah? Amanah diri pn terabai...nk pikul lg amanah  yg kita rasa yakin kita mampu tp sbnrnya lgsg tidak...

ilmu Allah Maha Luas...berkaitan fakta menurut ilmu, benar...tp Allah itu Maha Bijaksana...Dia boleh bg ilmu melalui ilham2 yg luar biasa utk selesaikan setiap kesulitan...sistem2 yg ada trmasuk sistem perbankan perlu ikut aturan sprti yg ada dan ciptaan manusia tak terlepas dr kelemahan dan kesalahan...jgn la kita nk menuding jari membuta tuli tanpa usul periksa yg meyakinkan...

kita ni yg masih bernyawa, sbgi ahli apa perlu kita buat? Nak ddk diam xnak wat kerja (bantu pengurusan/kerja2 batiniah -solat sunat, bacaan yaasin, doa, bertaubat dll), ddklah diam tnpa mencemuh...tggu jelah klu ade rezeki, klu agak2 ajal smpi dl buatla wasiat spya sdkhkan kpda masjid ke dll...

tp dlm ni, bercakap bab dunia ke, akhirat ke, semua terpulang pd penerimaan msg2...kefahaman, taufik, hidayah itu milik Allah....Dia beri kpd sesiapa yg d kehendakiNya...kalau nk hidayah, mohonlah hidayah drNya berkaitan dana ni...mohon juga agar d bimbing utk membelanjakan kelak bila dh dpt..

bg yg dh tahu dan faham alhamdulillah...sy skdr igt mengingati...memandangkan tarikh yg d ketahui hampir tiba...agar kelak jika tdk berlaku, kita masih tdk berputus asa dengan rahmat Allah...yg mmberi kesan/kejayaan atas usaha adlh Allah...kita dengan kudrat yg d berikan perlu berusaha (zahir & batin), berdoa dan tawakkal...

Semoga segala perancangan utk pengagihan dan penerimaan menjadi kenyataan...aamiin Allahumma aamiin..

Sekian pesanan buat diri sndr dan semua...
Slh slp mohon d maafkan...

wallahu'alam...

lembing
Warga Tetap
Warga Tetap

Posts : 115
Join date : 14/01/2015

Back to top Go down

Re: pesanan kepada semua yang terlibat

Post by lembing on 8th September 2015, 5:41 pm

Assalamualaikum

semoga para sh2 sekalian berada d dlm limpahan Rahmat Yang Maha Esa

1. Ilmu Yakin
2. Ainul Yakin
3. Haqqul Yakin

Sekadar renung2an..

lembing
Warga Tetap
Warga Tetap

Posts : 115
Join date : 14/01/2015

Back to top Go down

Re: pesanan kepada semua yang terlibat

Post by FakePlasticLife on 24th August 2015, 12:37 pm

lembing wrote:1. Kamilah
2. Mardhiah
3. Radhiah
4. Mutmainnah
5. Mulhammah
6. Lawwamah
7. Ammarah

mari renung2 kan...

ermm.. martabat 7..
menarik..

FakePlasticLife
Dato' Wira
Dato' Wira

Posts : 853
Join date : 27/11/2014
Location : Petaling Jaya

Back to top Go down

Re: pesanan kepada semua yang terlibat

Post by lembing on 22nd August 2015, 6:59 pm

Assalamualaikum...

Terlebih dahulu sy mohon maaf atas slh silap sy slma ini pd setiap org yg rase sy ade buat die rase menyampah wlu sikit, kata2 sy yg mgkn menyinggung tnpa sy sedar..

Kat sini kita bincang yg baik2 aje ye...kalau ade negatif tu, ambik negatif tu ltk tepi dulu...sy bkn sp2 dan mgkn xperlu pn sy kt sini dan mgkn jgk bkn tggjwb sy pn utk igtkan rakan2 dlm ni...msg2 dh besar kan...dan msg2 ade leader yg spttnya igtkan semua..dan sy igtkan semua adlh selaku ahli dlm forum ni...salah silap dlm igtan sy ni sy mohon maaf...

d sini dan ketika ini sy mohon jgn cmpur adukkan perasaan dan fikiran msg2..mohon bc dengan hati yg terbuka dan berlapang dada...

Dari awal kehadiran sy dlm forum ni, perkara yg sy bnyk beri penekanan adlh berkenaan kebersihan hati...
kebersihan hati...
hati...
hati...
hati...
wlupn penulisan yg dhlu telah sy pdmkan...ada sbbnya...

Bc ini bkn krna sy menulis...tp trma lah penulisan ini krna Allah...

So, apakah persediaan yg msg2 dh buat jika msg2 akan trma agihan dana ini...toloong jgn ambil pusing bl akan dpt...tolong ye...

point kat sini skrg ni, persediaan hati msg2?
Sy yakin msg2 dh ade perancangan...sejauh mn kalian yakin perancangan kalian menjadi kenyataan? Sdgkan sy yakin semua brpegang kita merancang.....dan yg menentukan Allah...

Sy akui hati sy bknlah bersih sgt tp sy mengajak kalian, kita sm2 bersihkan hati khususnya dr mazmumah, amarah dan dosa2 serta kesyirikan yg kecik2...

kebersihan hati xmemerlukan ilmu setinggi langit...
dan jgn pula kita sgka hati kita bersih hnya krna kita x seperti org lain yg nmpk perlakuannya tidak elok, jahat dll...
kebersihan hati perlu pd setiap org...
Bukan krn dah blja agama tinggi smpi mesir ke jordan ke melaka ke indonesia ke  dah x perlu pikirkan psl kebersihan hati...
bagi yg perangai baik2 tu, jgn sgka hati kita dh baik...

Bg sesiapa yg msh igt, nabi Muhammad saw pd usia baginda 12 thn ( betulkan jika sy slh ), bhgn rusuk kiri bgnda d belah dan d keluarkan hati dan d sucikan...

Klu nabi Muhammad sndr d bersihkan hati, knp kita rase kita x perlu?
Bezanya kita kn buat sndr...yang dengan RahmatNya akan bersihlah hati kita...tp kita kn lah ada usaha dan ikhtiar...berdoa je blm tentu ckp...belum tentu kita berdiri solat, Allah kenal kita yg solat...sbb wajah yg mcm mn kita bawa ms solat utk berdiri, rukuk dan sujud...kalau zahir mmg wajah kita yg sempurna ni...tp hakikatnya wajah yg mn kita bawa?

Sama lah dengan dana ini...kita dh d pilih utk mendapat rezeki ini...sejauh mana keyakinan kalian akan kaitan dana ini dengan kebesihan hati?

Sy smpikan aje...bila hati kalian terbuka utk menyedari apa yg sy smpikan ini, mutlak hak Allah...sekurg2nya kelak, bila ada antara kalian yg tetiba d limpahkan hidayahNya, kalian tahu d mana perlu bermula...yaitu kebersihan hati...

sy akui, bkn senang nk buat sbb memerlukan mujahadah...jgn risau, yg PENTING, niatkan d dlm hati atau berdoa agar satu masa kelak kita bermujahadah utk kebersihan hati...niat yg baik, lambat laun akan berlaku insyaAllah...

Paling asas pn jglah hati dr perkara2 yg menyebabkan dosa wlupn dosa kecik...

bila hidayah dh tiba, bila2 masa d mana jua, sekurang2nya hati kalian dah bersedia....

sy brni smpikan d sini krn sy tlh lalui dan alami...yg plg penting, bimbingan Allah serta tunjuk ajar drNya kita perlukan....

Jgn kelak hanya krna kita abaikan keberkaitan dana ini dengan kebersihan hati, kelak akan makan diri....

sy blh bg contoh, tp risau nnt agak keterlaluan...namun xmustahil krn peringatan tlh d beri...

dan memandangkan keadaannya bkn biasa2, krn itulah sy beri penekanan d sini...krn keadaannya bkn biasa2 jgk lah sy terus dengan penulisan sy d sini...sejauh mn kebnarannya, mgkn bertahun atau berpuluh tahun atau mgkn sehari kalian akan sedar apa yg sy smpikan d sini...

Sy bkn nk takut2kan tp mengingatkan...jgn kelak kalian menuntut krn sy ahli forum ini tp xsampaikan...skrg mmg kita kata kita xtuntut, kemudian hari kalian akan tuntut, msg2 pn xtahu...

" ya Allah, daku mohon kepadaMu, agar kami d limpahkan petunjuk, taufik, hidayah, inayahMu...ya Allah jika ada d antara kami yg terdetik walau sebesar biji sawi menafikan penulisan ini, Engkau ampunilah dengan RahmatMu, EhsanMu...kasihanilah kami...sesungguhnya hati2 kami masih terhijab...berikanlah kami kebaikan dr anugerahMu dan jauhkan serta selamatkanlah kami dr azab neraka yg pasti tiada kami tertahan menanggungnya....Engkau berikanlah kami peluang utk bertaubat kpdMu shgga taubat kami d terima selagi hayat kami masih ada..."

Wallahualam...

lembing
Warga Tetap
Warga Tetap

Posts : 115
Join date : 14/01/2015

Back to top Go down

Re: pesanan kepada semua yang terlibat

Post by lembing on 21st August 2015, 4:21 pm

Kebaikan dan keburukan dari Allah...

tapi sebesar manapun keburukan yg Allah izinkan atas seseorang, kerana iman yg lemah kita terjerumus...jd balik kesalahan itu kpd diri kita..

manusia mmg xlepas dr salah silap...yg penting sejauh mana keegoan seseorg itu utk memohon maaf dan memberi maaf...Setiap yg keburukan yg berlaku pd diri, jgn mudah melatah dan mudah menuding pd org lain...

setiap kebaikan dan keburukan ada asbabnya...setiap yg berlaku pd diri kita bkn hnya utk org lain sbg pengajaran tp yg utamanya diri kita yg menerima keburukan itu...apa yg perlu d lakukan setelahnya...

mcm mn klu dengan berlakunya keburukan yg menimpa kita itu adlh krna Allah hanya nk kita akui silap kita, hambaNya yg lemah x berdaya upaya, bodoh lg jahil, miskin hina serta xapa2 dan xpunya apa2...yg masih sombong..

keburukan yg bertimpa2 ke atas seseorg itu mungkin krn org itu perlu d uji pada satu tahap yg maximum spya kelak, apabila dia tersedar, penyesalannya itu lebih berharga dari sgla yg dia miliki....tahap penyesalan yg xterungkap antara hamba dan Yang Khaliq..

sesiapa yg pernah merasainya pasti memahami...kerana pengalaman rasa, tiada penceritaannya..melainkan diri sendiri yang alaminya...

berdoalah air mata darah sekalipun, xakan d hilangkan seseorang itu dr keburukan...kerana tanpa keburukan, kebiasaannya manusia ssh utk mohon ampun dan menundukkan diri d hadapan Yang Esa...maka hendaklah kita berdoa mohon d limpahkan pertolonganNya dll semasa kita d uji..doa itu senjata...sejauh mana keyakinan kita pada doa?

kalau nak menceritakan bab qadak dan qadar, umpama menyelam ke dalam lautan yg luas, dalam dan gelap...pemahaman qadak dan qadar, anugerah Allah xternilai...ssh nk faham tnpa bimbinganNya..nur qalbi..sekadar atas ilmu, berhati2 krna yang batil xberputus asa melainkan ke atas hamba yg ikhlas..

sekian..mohon maaf atas slh silap sy dan penulisan sy yg xsemua org blh terimanya..

wallahualam...

lembing
Warga Tetap
Warga Tetap

Posts : 115
Join date : 14/01/2015

Back to top Go down

Re: pesanan kepada semua yang terlibat

Post by lembing on 21st August 2015, 2:43 pm

Audzubillah himinasyaitonirrajim
Astaghfirullah hal adzim..La haula wa la quwwata illa billah..
Bismillahirrahmaanirrahim..

sambung kepada topik pg tadi...

ilmu : -  ada mcm2 ilmu, tp penekanan d sini ilmu agama..

tuan2/puan2, salah silap sy harap betulkan ye..sy skdr ingin berkongsi...nmn pasti ada kelemahannya..

(1) Beriman kepada ALLAH SWT
(2) Beriman kepada Malaikat-malaikat
(3) Beriman kepada Kitab-kitab
(4) Beriman kepada Rasul-rasul
(5) Beriman kepada Hari Kiamat
(6) Beriman kepada Qada dan Qadar

(1) Mengucap dua kalimah syahadat
(2) Sembahyang lima waktu
(3) Berpuasa sebulan dalam bulan Ramadhan
(4) Menunaikan zakat
(5) Menunaikan haji ke Baitullah (Mekah)

pada umur kita semua yg kat dalam ni, sesape yg bc, msti dah tahu rukun ape kat atas tu...moga2, Allah membimbing kita utk mnjalani kehidupan berlandaskan al-Quran, as-sunnah dan ilmu2Nya yg baik dan d berkati...insyaAllah..aamiinnn..

tauhid - akidah...insyaAllah, semua org tahu...

feqah - insyaAllah, semua org tahu..

tasawwuf - insyaAllah, harap2 semua org tahu..

sy bkn nak mengajar...sekadar memberi ingatan kpda saya sndr dan yg lain2....

Salah taip, blh timbul fitnah...khususnya berkongsi bab ilmu2 agama islam..

Ilmu Allah luas, namun bahayanya tiada siapa sedar kot..
tp klu d renungkan smla, bahaya ke ilmu agama islam?

jangan menafikan dahulu apa yg hndk d baca, tp berhati2 krn Allah nk bg petunjuk kepada sesiapa bila2 masa yg Dia kehendaki...xslh bersiap sedia ilmu yg sdkt..tp terpulang pd tuan2 yg telah d kurniakan akal utk berfikir...

Bukan senang nak 'bertauhid'....klu ade ilmu tasawwuf blm tentu blh pgg 'tauhid'...sdgkan mgkn tuan2 prnh dengar, akhir zaman, Tauhid d tegakkan...klu bkn kita, anak cucu keturunan kita yg akan dtg...siapa yg perlu siapkan mereka utk hadapi kehidupan yg penuh tipudaya? anak2 ibarat kain putih, ...........(semua org tahu sambungannya)..insyaAllah..

bahayanya ilmu bila ilmu itu jadi hijab pd diri sendiri....

renung2kanlah....

pesanan pd semua, tapak rumah kita adalah rukun2 di atas...kalau kita dah belajar dan punya ilmu setinggi langit, ibarat kita telah punya menara yg cantik..tp sayang, tapaknya tidak kukuh, menara yg cantik d bina, bila2 masa boleh goyang dan runtuh ke bumi...

untuk bina tapak, tiang, sehingga menara jgn lupe mohon bimbingan dan tunjuk ajar drNya...

untuk bina tapak, seiringkanlah dengan membersihkan hati...binalah satu persatu...kerana menara yg teguh,kukuh memerlukan masa berpuluhan tahun beserta hati yg bersih...

Wallahua'lam...

lembing
Warga Tetap
Warga Tetap

Posts : 115
Join date : 14/01/2015

Back to top Go down

Re: pesanan kepada semua yang terlibat

Post by lembing on 21st August 2015, 12:41 pm

Sedikit perkongsian

Hasan Basri ditanya: Apa rahsia zuhudmu di dunia ini? Beliau menjawab: aku tahu rezekiku tidak akan diambil orang lain, kerana itu hatiku selalu tenang.

Aku tahu amalku tidak akan dikerjakan orang lain, kerana itulah aku sibuk beramal soleh.

Aku tahu ALLAH Ta'ala selalu memerhatiku, kerana itulah aku malu jika ALLAH melihatku sedang dalam maksiat.

Dan aku tahu kematian itu sudah menungguku, kerana itulah aku selalu menambah bekal untuk hari pertemuanku dengan ALLAH.

Sahabat2 ku:
Jangan tertipu
dengan usia MUDA
kerana syarat Mati
TIDAK harus TUA.

Jangan terpedaya dengan
tubuh yang SIHAT
kerana syarat Mati
TIDAK mesti SAKIT

Jangan terperdaya dengan
Harta kekayaaan
Sebab
Si kaya pun tidak pernah
menyiapkan Kain Kafan
buat dirinya
meski cuma selembar.

Mari terus berbuat BAIK,
berniat untuk BAIK,
berkata yang BAIK-BAIK,
Memberi nasihat yang BAIK
Meskipun TIDAK banyak orang
yang mengenalimu dan
Tidak suka dgn nasihatmu

Cukup lah اللهِ yang
mengenalimu lebih dari
pada orang lain.

Jadilah bagai Jantung
yang tidak terlihat,
Tetapi terus berdenyut
setiap saat hingga kita
terus dapat hidup, berkarya
dan menebar manfaat
bagi sekeliling kita
sampai diberhentikan
oleh NYA

Sahabat2ku:

"Waktu yang kusesali adalah
jika pagi hingga
matahari terbenam,
'Amalku tidak bertambah
sedikitpun,
padahal aku saat ini
umurku berkurang"
(Ibnu Mas'ud r.a)

Nasihat ini utk diri sendiri....


lembing
Warga Tetap
Warga Tetap

Posts : 115
Join date : 14/01/2015

Back to top Go down

Re: pesanan kepada semua yang terlibat

Post by lembing on 21st August 2015, 10:00 am

Audzubillah himinasyaitonirrajim
Astaghfirullah hal adzim..La haula wa la quwwata illa billah..
Bismillahirrahmaanirrahim..

"sampaikanlah walau satu ayat..."
"Berfikir seminit lebih baik dari beribadah 1000 tahun"

bahayanya ilmu....

"menuntut ilmu adalah wajib bagi setiap mukallaf lelaki dan perempuan"...

namun, bagaimanakah cara kita yg sepatut2 nya mengaplikasikan / beramal / berdakwah / bermuzakarah dll dengan ilmu yg ada...

jgn salah faham ye...xmenyentuh sp2..peringatan pd diri sendiri khususnya yg suka bertazkirah kononnya..hehe

kalau d tanya, kenapa ilmu tu merbahaya...kalau sy, ibarat kan ilmu itu lebih tajam dari mata pedang...apa jawapan kalian?

sama2 kita renung2kan..

nak jawap silakan..xnak jawap pn xpe..
nak berbincang, kita berbincang kerana Allah...xnak berbincang jgn marah2...hehe

moga kita semua sentiasa berada dalam limpahan RahmatNya d pagi jumaat ini..



lembing
Warga Tetap
Warga Tetap

Posts : 115
Join date : 14/01/2015

Back to top Go down

Re: pesanan kepada semua yang terlibat

Post by endon palir on 20th August 2015, 5:50 pm

Ye Tn Lembing. Rahsia Al Fatihah.

endon palir
Warga Tetap
Warga Tetap

Posts : 142
Join date : 04/12/2014

Back to top Go down

Re: pesanan kepada semua yang terlibat

Post by botak on 20th August 2015, 4:45 pm

Wa'alaikumsalam...Amin..

botak
Warga Tetap
Warga Tetap

Posts : 130
Join date : 06/03/2015

Back to top Go down

Re: pesanan kepada semua yang terlibat

Post by lembing on 20th August 2015, 4:27 pm

1. Kamilah
2. Mardhiah
3. Radhiah
4. Mutmainnah
5. Mulhammah
6. Lawwamah
7. Ammarah

mari renung2 kan...

lembing
Warga Tetap
Warga Tetap

Posts : 115
Join date : 14/01/2015

Back to top Go down

Re: pesanan kepada semua yang terlibat

Post by antoo on 10th August 2015, 8:26 pm

salam. saya bukan nak menghasut... x salah mase sujud terakhir dalam setiap smbhyg tu, minta lah pada Allah. bila sy cakap sy doakan agar orang2 ini semua mati dalam keadaan seksa dan aib ada yg mahu pertikaikan.. x mustahil pada Allah. termasuklah pc.. x kiralah dia tua ke x tua, hukum Allah tu x kira usia.. minta... dkt dunia ni, kalau kita pukul perompak sampai mati pun kita kene hukuman. silap2 hukum mati. jadi minta pada Allah. kudrat iradat Allah tiada had dan sempadannye ye. sekali lafaz doa kite yg teraniaya ni pantas membelah 7 lapisan langit. Allah akan ijabahinya. seperti yg pernah sy out topic sebelum ni kisah kartunis ujang yg dirampas segala haknya dan dianiaya tu. hampir 20 thun merana dan ditndas, skrg allah dah kabulkan... sy bukan nak beri anda semua smgt dgn memberi info palsu kononnya dana dah setel 100%, tapi hakikatnya tipu, tp sy beri anda semangat supaya kembalilah pada Allah, minta pertolongan Allah. nak minta pertolongan supaya dana ni berjalan lancar sudah beratus ribu kali agaknya.. terbukti ini kesilapan manusia itu sendiri, bukan percaturan Allah. manusia yg buat silap tapi beban dosa tu nak dipalitkan pada Allah. seolah2 esok bila Allah menghukum mereka2 ini atas dosa mereka sendiri, kezaliman itu adalah dtg dari Allah sebab Allah yg menentukan segala, dan Allah juga yg menzalimi mereka apabila mereka dihukum. itulah mentaliti umat akhir zaman.. point kita besar.. mereka menggula2 kan nama Allah dan agama untuk survive. lagi Allah marah dan murka, ditambah pula mereka melakukan aniaya. doalah. doakan malapaetaka berlaku pada sipelakunya termasuklah pc. x kira tua muda. balasan Allah tetap sama. senjata mukmin doa, maka lebih hebat senjata mukmin yg dianiaya punya doa, sehinggakan diibaratkan seperti lebih hebat dari pasukan perang bersenjata yang besar. mashaAllah..

antoo
Warga Tetap
Warga Tetap

Posts : 102
Join date : 27/04/2015

Back to top Go down

Re: pesanan kepada semua yang terlibat

Post by lembing on 7th August 2015, 4:13 pm

Smile


Last edited by lembing on 12th August 2015, 11:58 am; edited 1 time in total

lembing
Warga Tetap
Warga Tetap

Posts : 115
Join date : 14/01/2015

Back to top Go down

Re: pesanan kepada semua yang terlibat

Post by lembing on 7th August 2015, 12:08 pm

Kepada Semua yang berjuang

Lirik Sunnah Berjuang - Nada Murni

Berjuang menempah susah
Menanggung derita menongkah fitnah
Itulah gelombang hidup samudera duka
Seorang mujahid memburu syahid

Dibuang dia berkelana
Dipenjara dia uzlah dibunuh syahid
Namun jiwa tetap mara menuju cita
Membara demi Allah dan Rasulnya

Berjuang tak pernah senang
Ombak derita tiada henti
Tenang tegang silih berganti
Inilah sunnah, orang berjuang

Malamnya bagai rahib merintih sayu
Dihiris dosa airmata
Siangnya bagaikan singa dirimba
Memerah keringat, meluah tenaga

Berjuang memang pahit
Kerana syurga itu manis
Bukan sedikit mahar yang perlu dibayar
Bukan sedikit pedih yang ditagih

Berjuang ertinya terkorban
Rela terhina kerna kebenaran
Antara dua pasti terjadi
tunggulah syahid
Atau menang...

Berjuang tak pernah senang
Ombak derita tiada henti
Tenang tegang silih berganti
Inilah sunnah, orang berjuang

Malamnya bagai rahib merintih sayu
Dihiris dosa airmata
Siangnya bagaikan singa dirimba
Memerah keringat, meluah tenaga

Berjuang ertinya terkorban
Rela terhina kerna kebenaran
Antara dua pasti terjadi
tunggulah syahid
Atau menang...

Sumber : [You must be registered and logged in to see this link.]

lembing
Warga Tetap
Warga Tetap

Posts : 115
Join date : 14/01/2015

Back to top Go down

Re: pesanan kepada semua yang terlibat

Post by lembing on 6th August 2015, 12:35 pm

Smile


Last edited by lembing on 12th August 2015, 11:56 am; edited 1 time in total (Reason for editing : none)

lembing
Warga Tetap
Warga Tetap

Posts : 115
Join date : 14/01/2015

Back to top Go down

Re: pesanan kepada semua yang terlibat

Post by lembing on 18th May 2015, 12:12 pm

Smile


Last edited by lembing on 12th August 2015, 11:57 am; edited 1 time in total

lembing
Warga Tetap
Warga Tetap

Posts : 115
Join date : 14/01/2015

Back to top Go down

Re: pesanan kepada semua yang terlibat

Post by Sponsored content Today at 1:55 pm


Sponsored content


Back to top Go down

Page 3 of 4 Previous  1, 2, 3, 4  Next

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum