pesanan kepada semua yang terlibat

Page 1 of 4 1, 2, 3, 4  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: pesanan kepada semua yang terlibat

Post by kajangberlipat on 17th February 2016, 8:26 am

I السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه.

 بِسۡـــــــــمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡـمَـٰنِ ٱلرَّحِـــــــيمِ

الحمد لله رب العالمين والصلاة والسلام على أشرف الأنبياء والمرسلين و على آله وصحبه اجمعين. أما بعد:


TAZKIRAH HARI INI UNTUK RENUNGAN BERSAMA.   
( Rabu ). 17 February 2016

TAZKIRAH SUBOH  

SAHABATKU YANG TERSAYANG..

KENAPA ORANG BAIK SERING DISAKITI?
Kerana orang baik selalu mendahulukan orang lain. Itulah baginya kebahagiaan.

KENAPA ORANG BAIK SERING TERTIPU?
Kerana orang baik selalu memandang orang lain tulus seperti dirinya.Tak pandai berprasangka buruk. Dia percaya orang takkan tergamak menganiayanya.

KENAPA ORANG BAIK SERING DI HINA?
Kerana orang baik tak pernah diberi kesempatan membela dirinya. Ia hanya menerima, miski bukan ia yang memulai perkara.

KENAPA ORANG BAIK SERING MENANGIS?
Kerana orang baik tidak ingin membuat orang lain juga dalam kesedihan. Dia dah biasa mengubati sendiri lukanya, Dan percaya bahawa suatu masa Allah akan mengganti kesedihannya jadi kebahagiaan.

TAPI,
KENAPA ORANG BAIK TAK PERNAH MEMBENCI YANG MELUKAINYA?
Kerana orang baik selalu memandang bahawa di atas semua itu,Allah lah yang menyimpan rahsia terbaik untuknya.

KENAPA ORANG BAIK SERING DIAM BILA DIPERSALAHKAN?
Kerana orang baik tidak mahu berhujah dan berdebat dengan orang yang sememangnya berniat untuk menyalahkannya dan sebetulnya dia tahu orang yang mengajaknya berhujah adalah orang yang mahu menang.

Wahai sahabat-sahabat...
Menjadi orang baik tidak menjanjikan kalian sentiasa baik-baik tapi menjadi orang baik sentiasa di pandang Allah dan Allah sentiasa memberikan syurga dunia padamu iaitu sebuah ketenangan di sudut hatimu.......

kajangberlipat
Orang Kaya
Orang Kaya

Posts : 277
Join date : 22/09/2015

Back to top Go down

Re: pesanan kepada semua yang terlibat

Post by lembing on 16th February 2016, 12:57 pm

maaf kepada semua yg bersetuju mahupun yg tidak bersetuju...sy d sini bkn utk mmberi harapan dan memutuskan hrpn atau menambahkan kebencian mana2 pihak...sgla yg sy tulis d sini menurut pandangan sy sndr...tdk berkait langsung dengan pihak pengurusan...dan sy x pernah meletakkan mn2 info yg jelas dr pengurusan melainkan memohon same2 terus berdoa dan same2 bertaubat (penyucian)...

kita manusia, lain2 cara pemikiran...sy hormati cara kalian..dan ini cr saya...sy seorg, bkn seorg yg punya apa2 hgga doa sy seorg blh d kabulkan melainkan dengan rahmatNya semata2 yg telah tertulis...berjemaah adalah lebih baik dr berseorangan dan dlm hal dan keadaan tertentu berseorangan lbh baik dr berjemaah...

doa adalah menaruh harapan kepadaNya bknlah semestinya terkabul ttp kita perlu yakin doa terkabul...jika x terkabul yg d pohon, barangkali sesuatu yg mudharat Allah izinkan utk di elakkan dr berlaku...berdoa x slh...jgn krn manusia yg mmg telah d katakan akan merosakkan muka bumi, mnjadi sbb berpecahnya kita ummat islam...

Pernah seseorg bercerita pendek kpd sy...
peristiwa 13 Mei...
"yg tersirat berlaku 13 Mei adalah kerana ummat islam sndr..hendak menegakkan islam tapi kosong.."

percaya atau tidak terpulang...
sikit je salah ummat islam atau org melayu, pihak yg lain terus redah masuk...
jgn terlalu menilai dr pandangan zahir...
kdg2 nampak buruk d luar krna ada sesuatu yg baik perlu d sembunyikan spya tidak d ketahui oleh musuh...

bila ummat islam nk bersatu hati org2 melayu khususnya? sklipun semua itu telah d tetapkan akan tiba masanya tp diri kita sendiri mcm mn? dah bersedia utk bersatu?

perbezaan politik bkn perkara utama utk berpecah...ckplah berpecah d mata zahir pihak musuh, tp hati kita bersatu seteguhnya...

penindasan itu telah d perkatakan terlebih dhlu akan berlaku...d gantikan dengan pemimpin yg zalim termasuklah manusia yg pelbagai ragam...

knp pemimpin yg zalim? Zalimkah Allah mengizinkan pemimpin yg zalim terus memerintah rakyat? bgmana ketua dlm sesebuah keluarga memimpin keluarga?
knp para wali2 Allah yg ada d malaysia ni berdiam diri atas sgla keburukan yg berlaku d negara yg mereka lahir dan sayang? xkan mereka x lakukan sesuatu dan hnya berdiam diri? kalau mereka lakukan kerja2 pun, siapa yg tahu?

seperti juga urusan dana ini...
mereka berusaha dan trs berdoa...yg menipu membohong tu, pg mn2 pun pasti ada...tp kalau mata ke 2 berfungsi dengan sihat, izin Allah kita blh tau org tu pmbohong ke tidak...kita sndr pn bkn sempurna utk mndptkan balasan yg sempurna sesuai kehendak...

kdg2 yg berlaku tu timbal blk pd diri sndr...seseorg yg warak, yg pasti lbh baik dan kurang kesalahan dr kita yg lara ni, itulah org yg xmerungut dan sntiasa redha...

tp kita yg lara ni, x sedar perkara tu timbal balik pd diri, tp cepat melatah...waliyaudzubillahimindzalik..

wallahualam
mohon maaf ye salah silap / ada sesape yg rasa terkasar bahasa...

menilai sy yg x apa2 ni, tuan2 pn x dpt apa2...sama2 la kita bermaaf2an dan bermuhasabah diri...memaafkan org lain juga antara membersihkan hati...bersyukurlah bkn kita yg menjadi pembohong, penyangak sprti yg kita memperkatakan org lain...












lembing
Warga Tetap
Warga Tetap

Posts : 115
Join date : 14/01/2015

Back to top Go down

Re: pesanan kepada semua yang terlibat

Post by kajangberlipat on 16th February 2016, 12:19 pm

Aku melihat hidup orang lain begitu nikmat,
Rupanya dia menutup kekurangannya tanpa perlu berkeluh kesah.

Aku melihat hidup teman-temanku tak ada duka dan kepedihan,
Rupanya dia pandai menutup dukanya dengan bersyukur dan redha.

Aku melihat hidup saudaraku tenang tanpa ujian,
Rupanya dia begitu menikmati badai hujan dlm kehidupannya.

Aku melihat hidup sahabatku begitu sempurna,
Rupanya dia berbahagia dengan apa yang dia ada.

Aku melihat hidup jiran tetanggaku sangat beruntung,
Ternyata dia selalu tunduk pada Allah untuk bergantung.

Setiap hari aku belajar memahami dan mengamati setiap hidup orang yang aku temui..
Ternyata aku yang kurang mensyukuri nikmat Allah..
Bahawa di satu sudut dunia lain masih ada yang belum beruntung memiliki apa yang aku ada saat ini.

Dan satu hal yang aku ketahui, bahawa Allah tak pernah mengurangkan ketetapan-Nya.
Hanya akulah yang masih saja mengkufuri nikmat suratan takdir Ilahi.

Maka aku merasa tidak perlu iri hati dengan rezeki orang lain.

Mungkin aku tak tahu dimana rezekiku. Tapi rezekiku tahu dimana diriku berada.

Dari lautan biru, bumi dan gunung, Allah telah memerintahkannya menuju kepadaku.

Allah menjamin rezekiku, sejak 4 bulan 10 hari aku dalam kandungan ibuku.

Amatlah keliru bila bertawakkal rezeki dimaknai dari hasil bekerja.
Kerana bekerja adalah ibadah, sedang rezeki itu urusan-Nya..

Melalaikan kebenaran dan gelisah dengan apa yang dijamin-Nya, adalah kekeliruan berganda..

Manusia membanting tulang, demi angka simpanan gaji, yang mungkin esok akan ditinggal mati.

Mereka lupa bahawa hakikat rezeki bukan apa yang tertulis dalam angka, tapi apa yang telah dinikmatinya.

Rezeki tak selalu terletak pada pekerjaan kita, Allah menaruh sekehendak-Nya.

Siti Hajar berulang alik dari Safa ke Marwah, tapi air Zam-zam muncul dari kaki anaknya, Ismail.

Ikhtiar itu perbuatan. Rezeki itu kejutan.
Dan yang tidak boleh dilupakan, setiap hakikat rezeki akan ditanya kelak, "Dari mana dan digunakan untuk apa"

Kerana rezeki hanyalah "hak pakai", bukan "hak milik"...

#semoga bermanfaat
#Terima kasih Allah

kajangberlipat
Orang Kaya
Orang Kaya

Posts : 277
Join date : 22/09/2015

Back to top Go down

Re: pesanan kepada semua yang terlibat

Post by lembing on 16th February 2016, 11:49 am

Tiradina wrote:Setakat ulang skrip lama...

Maaf kalau tidak bersetuju...telah d nyatakan bg yg berlapang dada dan sentiasa berdoa agar semuanya berjaya dan peroleh pengakhiran yg baik..ada yg masih percaya dan mengharap, ada yg putus harapan, ada yg dah x percaya...sila beri laluan kepada yg masih punya keyakinan...trma kasih..

maaf salah silap

lembing
Warga Tetap
Warga Tetap

Posts : 115
Join date : 14/01/2015

Back to top Go down

Re: pesanan kepada semua yang terlibat

Post by Tiradina on 15th February 2016, 2:46 pm

Setakat ulang skrip lama...

Tiradina
Warga Baru

Posts : 33
Join date : 30/12/2014

Back to top Go down

Re: pesanan kepada semua yang terlibat

Post by lembing on 15th February 2016, 12:24 pm

Assalamualaikum wbt

Mohon kerjasama dari yg berlapang dada sama2 mendoakan agar tugasan2 terakhir pihak pengurusan berakhir dengan pengakhiran yg baik dengan mudahnya...dan permulaan serta perjalanan yg baik bg ahli2 kelak...

Semoga Allah Taala merestui, memberkati dan merahmati seluruh usaha pihak pengurusan khususnya Tan Sri yg berusaha utk menjayakan segala kerja2 yg di amanahkan kepada beliau khususnya dalam tempoh2 terakhir ini seperti yg d perkatakan..aamiin

kepada yg tidak bersetuju, mohon maaf terlebih dahulu..

wallahualam

lembing
Warga Tetap
Warga Tetap

Posts : 115
Join date : 14/01/2015

Back to top Go down

Re: pesanan kepada semua yang terlibat

Post by kajangberlipat on 4th December 2015, 8:51 am

Bersabar dan beristiqamah tuan lembing dalam meniti jalan kebenaran masing² dengan jalan nya tersendiri

kajangberlipat
Orang Kaya
Orang Kaya

Posts : 277
Join date : 22/09/2015

Back to top Go down

Re: pesanan kepada semua yang terlibat

Post by lembing on 4th December 2015, 8:32 am

Maaf atas slh silap sy...


Last edited by lembing on 4th December 2015, 11:32 am; edited 1 time in total

lembing
Warga Tetap
Warga Tetap

Posts : 115
Join date : 14/01/2015

Back to top Go down

Re: pesanan kepada semua yang terlibat

Post by Asapdebu on 3rd December 2015, 10:01 pm

Tuan Lembing,

berhatihati dlm penyampaian Tuan, huraian tentang 2 alam,
dunia dan akhirat, 2 pihak, manusia dan Allah...
Jgn terlalai sehingga berkeinginan utk membawa seluruh jagat
masuk syurga Allah dg kompang dan bunga mawar...

Sedangkan Nabi kita, kekasih Allah, diperintahkan cuma utk
menyampaikan dan selanjutnya kembali kepada Allah.
bukan urusan Nabi, bolih memaksa bentuk2 kesudahannya.

Assalam.

Asapdebu
Warga Baru

Posts : 56
Join date : 16/09/2015

Back to top Go down

Re: pesanan kepada semua yang terlibat

Post by kangkungkiut on 3rd December 2015, 9:09 pm

Terima kasih tuan ..

kangkungkiut
Orang Kaya
Orang Kaya

Posts : 242
Join date : 05/12/2014

Back to top Go down

Re: pesanan kepada semua yang terlibat

Post by lembing on 3rd December 2015, 5:44 pm

Smile


Last edited by lembing on 4th December 2015, 11:30 am; edited 1 time in total

lembing
Warga Tetap
Warga Tetap

Posts : 115
Join date : 14/01/2015

Back to top Go down

Re: pesanan kepada semua yang terlibat

Post by ARIQ HAZIQ on 20th November 2015, 6:16 pm

Wassalam..sgt baik pyampaian tuan lembing..peringatan utk diri sy&jg utk semua..moga kita semua sentiasa dlm pyucian diri..Allah Huakbar..

ARIQ HAZIQ
Warga Tetap
Warga Tetap

Posts : 61
Join date : 20/01/2015

Back to top Go down

Re: pesanan kepada semua yang terlibat

Post by lembing on 20th November 2015, 5:21 pm

Bismillahirrahmanirrahim...
Assalamualaikum wbt..

Semoga kalian semua sentiasa berada dlm keadaan sihat walafiat dan dirahmatiNya...

Sy mohon bnyk sgt jasa baik bagi yg berlapang dada yg tggl segenap penjuru utara, selatan, timur, barat dll, sama2 la kita teruskan utk penyucian hati khususnya kpd leader2...majoriti kalian (leader) sedang d provok kini...tolonglah, buang jauh2 sifat2 mentadbir, rasa betul dengan pendapat yg sekalipun mgkn ada benarnya....tlg jangan kerana d naikkan level kalian dh merasa bangga diri...ibarat kacang lupakan kulit...setiap satu yg berupa kebaikan atau keburukan itu bukanlah d terima dengan nafsu amarah....kelak termakan provokasi tnpa sedar dan sntiasa merasa diri sndr sentiasa betul boleh memusnahkan diri sendiri...

Sy akui ada leader2 dr pengurusan / group2 ade yg buat penyucian tp masih ade yg blm buat...yg dh buat, sy ucapkan trma kasih sgt2....hnya Allah yg mampu membalas...

Sy dh x mahu masuk campur...tp sy x sampai hati...org lain tungkus lumus buat penyucian tp ade yg goyang kaki...tahunya nak pangkat, nak tunjuk bagus...kalau kalian para leader dpt kumpul amaun yg d perlukan tp ada niat lain wlupun amaun keseluruhan d serahkan kpd pengurusan, igt! Kerja ni melibatkan zahir dan batin...jangan kerana nafsu amarah dan mazmumah kalian, pentingkan diri, kalian x mempedulikan ahli2 yg d bawah...moga Allah memberi petunjuk, taufik, hidayah dan inayahNya kpd kita semua....

Bersatulah kita semua...walau pangkat kita berbeza...

Sampaikanlah dan berpesanlah kepada leader msg2 bg sesiapa yg boleh bekerjasama....sy x mampu utk paksa sekalipun ini dh hampir tahap memaksa...

Kalau kalian rasa semua ini adlh remeh, jgn salahkan org lain jika hajat kita semua blm mnjd kenyataan....kalau blm mnjdi kenyataan xpe lg...jgn smpi kegelapan yg dh xde sirna...hati2 semua...

Kalau ade topup, sp2 yg memandai2 letakkan jumlah yg d perlukan melebihi dr yg d perlukan tan sri, AWAS...benar kami x tahu...tp kalian dlm pemerhatian Allah yg x pernah tidur...kalau kalian perlukan perbelanjaan utk kalian sila bersikap jujur dengan ahli2....

seberat manapun hati kalian utk percaya keberkaitan hal2 batiniah, itu bknlah halangan...ttpi rasa berat itu d benarkan utk melihat samada kita mampu melepasi halangan tersebut atau terkandas...setiap satu detik yg negatif, kita perlu muhasabah bgimana utk melepasinya...bkn slh menyalahkan tnpa buat kerja2 penyucian...

Bukan penyucian sbgaimana ahli2 tarekat...ckp d permulaan dengan solat2 wajib, solat taubat, istighfar, selawat...mengaku atas slh silap, dosa2 syirik, jahil, terpengaruh dgn mazmumah dan amarah...

Elok sampai d sini dahulu...d sini bkn sp mkn cili terasa pedasnya...tp, kalian mahu urusan ini berjaya atau tdk? Tepuk dada sndr...muhasabah diri....

Maaf atas slh silap terlebih terkurang...
Wallahualam...

lembing
Warga Tetap
Warga Tetap

Posts : 115
Join date : 14/01/2015

Back to top Go down

Re: pesanan kepada semua yang terlibat

Post by abang on 3rd November 2015, 4:47 pm

Walaikumsalam Tuan,

Terima kasih diatas perkongsian yang Tuan nyata, semoga ianya memberimanafaat kepada saya dan ahli forum yang lain.

Sekali lagi terima kasih Tuan.

abang
Warga Tetap
Warga Tetap

Posts : 142
Join date : 04/12/2014

Back to top Go down

Re: pesanan kepada semua yang terlibat

Post by Musty on 3rd November 2015, 4:28 pm

Wslm,

Moga tuan Lembing sudi2 jenguk disini. Harap perkongsian ilmu dr tuan. Terima kasih

Musty
Warga Tetap
Warga Tetap

Posts : 62
Join date : 21/11/2014

Back to top Go down

Re: pesanan kepada semua yang terlibat

Post by lembing on 3rd November 2015, 4:07 pm

lembing wrote:Bismillahirrahmanirrahim...

bg yg berlapang dada...
Sumber maklumat - bkn dr pengurusan

Lillahi Taala - bkn satu jaminan akan dpt agihan dana namun bertawakal kpdNya

sblm penerimaan berlaku - wlupn x tahu bila, ambil pendekatan bila2 masa blh berlaku dengan Kekuasaan Yang Esa..

Niat Lillahi Taala, niat utk penyucian hati/ diri zahir batin
*** solat sunat taubat 2 rakaat - sebelum hari isnin ( knp ada limit, wallahualam)
     Selepas solat baca al-ikhlas 100x

sebab musabab segala pertanyaan sy x dpt nak jwb...sp nak buat d persilakan...yg x nak, msg2 ade pendapat sndr dan sy hormati...sy hnya berkongsi dan sampaikan...

wallahualam...

Bismillahirrahmaanirrahim..

Assalamualaikum wbt..

Lama x menjenguk forum...syukur alhamdulillah, d atas berita positif dr IK atau mn2 phk...moga kita semua sentiasa d limpahi Rahmat dan kurnia dr Allah Taala...

sy skdr memohon maaf d atas slh silap sy, terlebih terkurang dlm setiap penulisan dan gurauan...trma kasih kpd yg mmbr sokongn dan mnrima setiap penulisan, kepadaNya jualah sy kembalikan sglanya...sy xberniat menyinggung sesiapa, setiap perkongsian hnyalah sesuatu yg majoriti dr kita alami...setiap org d jadikan lemah ttpi itu bknlah alasan utk kita terus lemah...mmperbaiki diri kpd kebaikan manfaatnya besar khusus utk diri sendiri dan tempiasnya besar kpd ahli keluarga dan masyarakat sekeliling...jika d atas syariat, pn blh mmperbaiki diri...jika d jln hakikat jg blh mmperbaiki diri...krn selamatnya kita hnya tahu bila mati kelak...ketika itu br tahu d mana kedudukan kita wlupn kita ni seorg yg kuat amal ibadat, baik, nakal, taat...hati seseorg itu hnya Allah yg tahu...wallahualam...

jd sy rasa ilmu2 sebegini kita boleh belajar d luar sana...kitab2 pn banyak, yg pntng mohon izin drNya utk berbuat sgla sesuatu sklipun mahu kembali kpdNya krn jln yg perlu kita pilih utk kembali kpdNya bnyk cabarannya utk menguji sejauh mana kita benar2 mahu kembali pdNya...

setakat d aini dahulu sy bhnti mgkn buat ms ini atau mgkn akan bersambung, wallahualam...sy jg perlu tumpu kerja2 sprtimana yg telah d sampaikan...pesanan kpd sesiapa yg berlapang dada dan pnya masa luang, teruskan dengan pesanan yg sy quote d atas...yg d atas mgkn ada limit buat ms itu tp perlu ianya d teruskan...xdpt buat hari2 pn xpe...dpt buat syukur alhamdulillah...jgn lupa niat kedua adlh utk penyucian diri dr dosa, mazmumah dan amarah....pesanan ini d ulangi, krn provikasi semakin kuat...baik dlm diri semdiri mahupun sekeliling...hati2lah jika ada yg perasan berlaku kelainan pd diri sndr yg mnjurus kpd yg kurang baik atau tdk baik...segeralah mohon d beri kesedaran dan bimbinganNya...bhya fitnah yg berlaku pd diri sndr tnpa sedar lbh bhya dr fitnah manusia dll...

sekian...
maaf atas sgla slh silap sy....pesan berpesan krn hajat saya msh mahu lihat ummat islam bersatu hati kelak...aamiin...
wallahualam...

lembing
Warga Tetap
Warga Tetap

Posts : 115
Join date : 14/01/2015

Back to top Go down

Re: pesanan kepada semua yang terlibat

Post by lembing on 28th October 2015, 12:17 pm

Cirit Sembelit wrote:Apa yg paling laju....

Kelajuan cahaya sehingga kini di catatkan ialah 299 792 458 m / s. ini merupakan tempoh yang sangat pantas yang pernah dicatatkan oleh ahli sains sejak zaman dahulu lagi…
Ada sesiapa di antara kamu yang dapat buktikan sesuatu yang lain lebih laju dari cahaya? – tanya seorang guru pada murid2nya..

MURID 1: Ada cikgu… jawapan saya suis lampu..

GURU: Suis lampu? Buktikan pada saya…

MURID 1: Sebelum cahaya tu bergerak… suis lampu dulu cikgu, kalau tak dipetik, cahaya pun tak bergerak lagi…

MURID 2: Saya bantah cikgu, saya ada jawapan yang lain…. Jawapan saya ialah fikiran cikgu… sebelum suis lamp itu dipetik, fikiran dah mendahului tangan yang memetik suis…

CIKGU: Hmm… sungguh kreatif cara kamu berfikir… ada jawapan yang lain…?

MURID 3: Ada cikgu… saya rasa semua tu tak sepantas mana…

CIKGU: Ok, apa jawapan kamu…

MURID 3: Cirit cikgu…

CIKGU: Cirit? Awak ni nak main2 ke nak apa? (agak marah)

MURID 3: Iye cikgu… pada suatu malam tu… saya terjaga… tak sempat saya fikir, tak sempat saya petik suis lampu… dah terCIRIT……

tercirit biasanya ikut sains sbb ade kuman...samada brpunca dr mknn atau mnmn dll..bl xberjaga2 dlm kebersihan tu yg tercirit...xnak ambil ubat, menahan la skt perut pastu tercirit la selagi x abis bakteria dlm perut...nk cpt baik, mkn ubat...

tp sesekali tercirit x salah...baik utk cuci perut...kalau ari2 tercirit, x mkn ubat tu seksa diri...mn nak sempat petik suis...berpikir lg la...perut dh rosak sbb kerap cirit...

hehehe...guro ye...tp dlm maknanya tu..maaf ye...
wallahualam...

lembing
Warga Tetap
Warga Tetap

Posts : 115
Join date : 14/01/2015

Back to top Go down

Re: pesanan kepada semua yang terlibat

Post by Cirit Sembelit on 23rd October 2015, 12:13 pm

Apa yg paling laju....

Kelajuan cahaya sehingga kini di catatkan ialah 299 792 458 m / s. ini merupakan tempoh yang sangat pantas yang pernah dicatatkan oleh ahli sains sejak zaman dahulu lagi…
Ada sesiapa di antara kamu yang dapat buktikan sesuatu yang lain lebih laju dari cahaya? – tanya seorang guru pada murid2nya..

MURID 1: Ada cikgu… jawapan saya suis lampu..

GURU: Suis lampu? Buktikan pada saya…

MURID 1: Sebelum cahaya tu bergerak… suis lampu dulu cikgu, kalau tak dipetik, cahaya pun tak bergerak lagi…

MURID 2: Saya bantah cikgu, saya ada jawapan yang lain…. Jawapan saya ialah fikiran cikgu… sebelum suis lamp itu dipetik, fikiran dah mendahului tangan yang memetik suis…

CIKGU: Hmm… sungguh kreatif cara kamu berfikir… ada jawapan yang lain…?

MURID 3: Ada cikgu… saya rasa semua tu tak sepantas mana…

CIKGU: Ok, apa jawapan kamu…

MURID 3: Cirit cikgu…

CIKGU: Cirit? Awak ni nak main2 ke nak apa? (agak marah)

MURID 3: Iye cikgu… pada suatu malam tu… saya terjaga… tak sempat saya fikir, tak sempat saya petik suis lampu… dah terCIRIT……

Cirit Sembelit
Warga Tetap
Warga Tetap

Posts : 122
Join date : 18/10/2015
Location : Public Toilet, UK

Back to top Go down

Re: pesanan kepada semua yang terlibat

Post by matsb181169 on 4th October 2015, 1:07 am

ku kenal dia melalui dia

matsb181169
Dato' Seri
Dato' Seri

Posts : 1213
Join date : 23/11/2014
Age : 47
Location : rahsia

Back to top Go down

Re: pesanan kepada semua yang terlibat

Post by lembing on 3rd October 2015, 6:22 pm

jatt wrote:Terima kasih Tuan Lembing atas ingatan amalan ini. Semoga kita diberi kekuatan.

syukur Alhamdulillah...sy jrg nk kongsi hal personal, biasanya dlm grup je..tp kali ni wallahualam...

moga kita sama2 d beri rezeki lakukannya dan d permudahkan..insyaAllah...

Wallahualam


lembing
Warga Tetap
Warga Tetap

Posts : 115
Join date : 14/01/2015

Back to top Go down

Re: pesanan kepada semua yang terlibat

Post by lembing on 3rd October 2015, 6:19 pm

Musty wrote:Setiap kali sya rasa x berdaya mmg tulisan tuan Lembibg yg akan sya baca berulang kali biar pun yg lama. Seperti satu rasa yg xdpt sya nak gambarkan.

Truskan tulisan tuan, sedikit sebanyak membantu sya btul kan diri sya. In shaa Allah & trima kasih

Syukur Alhamdulillah..itulah kasihnya Allah...ilmu d dlm ini Dia yg punya...Dia jualah yg memberi apa jua rasa...usaha ikhtiar hnya melalui sy nmpk d zahir tp kesan rasa itu semata2 dr Allah...pengalaman tuan ini lah yg ada d katakan dlm penulisan..termasuk dlm khdpn seharian...kita usaha dan ikhtiar yg memberi kesan itu Allah jua...

Semoga tuan sentiasa berada dlm limpahan rahmatNya...
Wallahualam...

lembing
Warga Tetap
Warga Tetap

Posts : 115
Join date : 14/01/2015

Back to top Go down

Re: pesanan kepada semua yang terlibat

Post by jatt on 3rd October 2015, 5:49 pm

Terima kasih Tuan Lembing atas ingatan amalan ini. Semoga kita diberi kekuatan.

jatt
Warga Tetap
Warga Tetap

Posts : 72
Join date : 18/11/2014

Back to top Go down

Re: pesanan kepada semua yang terlibat

Post by Musty on 3rd October 2015, 5:07 pm

Setiap kali sya rasa x berdaya mmg tulisan tuan Lembibg yg akan sya baca berulang kali biar pun yg lama. Seperti satu rasa yg xdpt sya nak gambarkan.

Truskan tulisan tuan, sedikit sebanyak membantu sya btul kan diri sya. In shaa Allah & trima kasih

Musty
Warga Tetap
Warga Tetap

Posts : 62
Join date : 21/11/2014

Back to top Go down

Re: pesanan kepada semua yang terlibat

Post by bauri71 on 3rd October 2015, 10:45 am

In sha allah..

bauri71
Orang Kaya
Orang Kaya

Posts : 206
Join date : 29/10/2014

Back to top Go down

Re: pesanan kepada semua yang terlibat

Post by lembing on 2nd October 2015, 10:34 pm

Bismillahirrahmanirrahim...

bg yg berlapang dada...
Sumber maklumat - bkn dr pengurusan

Lillahi Taala - bkn satu jaminan akan dpt agihan dana namun bertawakal kpdNya

sblm penerimaan berlaku - wlupn x tahu bila, ambil pendekatan bila2 masa blh berlaku dengan Kekuasaan Yang Esa..

Niat Lillahi Taala, niat utk penyucian hati/ diri zahir batin
*** solat sunat taubat 2 rakaat - sebelum hari isnin ( knp ada limit, wallahualam)
Selepas solat baca al-ikhlas 100x

sebab musabab segala pertanyaan sy x dpt nak jwb...sp nak buat d persilakan...yg x nak, msg2 ade pendapat sndr dan sy hormati...sy hnya berkongsi dan sampaikan...

wallahualam...

lembing
Warga Tetap
Warga Tetap

Posts : 115
Join date : 14/01/2015

Back to top Go down

Re: pesanan kepada semua yang terlibat

Post by Sponsored content Today at 1:56 pm


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 4 1, 2, 3, 4  Next

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum