Bilik Luahan Emosi

View previous topic View next topic Go down

Re: Bilik Luahan Emosi

Post by kajangberlipat on 25th November 2015, 2:38 pm

TOLONG BACA!!
PLEASE!!
GENDANG PERANG TELAH DIBUNYI…

أوباما : يتحدى كل الدول الإسلامية والقمم الإسلامية ومعاهدات السلام وحقوق الفلسطينيين
Obama menentang semua negara-negara Islam, Para Pemimpin Islam, perjanjian-perjanjian perdamaian Islam dan hak-hak Palestin.

ويعلن سلب القدس من فلسطين وأن تكون عاصمة إسرائيل الأبدية
Dan menyatakan akan merampas Palestin dan menjadikan Jerusalem sebagai ibukota abadi Israel.

ويقول :سنقف مع إسرائيل بالترسانة الصاروخية وبدعم 30 بليون دولار للقضاء على غزة والفلسطينيين
Dia mengatakan: Kami akan berdiri dengan angkatan perang Israel dan menyokong $ 30,000,000,000 untuk melenyapkan Gaza dan Palestin.
[You must be registered and logged in to see this link.]

وقد أعلنها حربا على فلسطين كما أعلنها بوش قبله على المسلمين
Ia telah menyatakan perang terhadap Palestin sebagaimana Bush sebelumnya mengumumkan perang terhadap kaum Muslimin.

ايها المسلم الغيور على دينك واخوانك ومقدساتك
Wahai Muslim yang punya rasa cemburu terhadap agama anda, saudara-saudara anda dan tempat-tempat suci anda.

ما اريد منكم تحاربوا مع أخواننا في غزه
Saya tidak ingin anda berperang bersama dengan saudara-saudara kita di Gaza.

نريدكم فقط توقفوا دعم أسرائيل
Kami hanya ingin anda berhenti menyokong produk Israel.

ترا والله سنحاسب يوم القيامه
Kawan…. kita akan diminta dipertanggung jawabkan oleh Allah pada hari kiamat.

ﺭﺋﻴﺲ ﺷﺮﻛﺔ ﺳﺘﺎﺭ ﺑﻮﻛﺲ ﻟﻠﻘﻬﻮﺓ ﺻّﺮﺡ ﺍﻧﻪ
ﺳﻴﻀﺎﻋﻒ ﺍﻟﺘﺒﺮﻋﺎﺕ ﻹ‌ﺳﺮﺍئيل لقتل ﺃﻭﻏﺎﺩ ﺍﻟﻌﺮﺏ !!
(( ﻭﻫﻮﺍﻟﻤﻌﺮﻭﻑ ﺑﺄﻧﻪ ﻳﺪﻓﻊ 2 ﻣﻠﻴﺎﺭ ﺩﻭﻻ‌ﺭ ﺳﻨﻮﻳﺎً ﻹ‌ﺳﺮﺍﺋﻴﻞ ﻣﻦ ﺃﺭﺑﺎﺡ ﺳﺘﺎﺭ ﺑﻮﻛﺲ ))
Direktor perusahaan kopi Star Bucks mengatakan ia akan menggandakan sumbangan ke Israel untuk membunuh penjahat Arab!!!
Sebagaimana yang telah diketahui bahawa ia membayar dua million dollar setahun ke Israel dari keuntungan Star Bucks.

ﺷﺮﻛﺔ ﻓﻴﻠﻴﺐ ﻣﻮﺭﻳﺲ ( ﺍﻟﻤﻨﺘﺠﺔ ﻟﺴﺠﺎﺋﺮ ﻣﺎﻟﺒﻮﺭﻭ )
ﺗﺪﻓﻊ ﺍﻟﺘﺒﺮﻋﺎﺕ ﺑﺼﻔﺔ ﻳﻮﻣﻴﺔ !!!
ﻓﻲ ﻛﻞ ﺻﺒﺎﺡ ﺗﺪﻓﻊ ﺷﺮﻛﺔ ﻓﻴﻠﻴﺐ ﻣﻮﺭﻳﺲ ﻟﻠﺴﺠﺎﺋﺮ
ﻣﺎ ﻣﻘﺪﺍﺭﻩ 12% ﻣﻦ ﺃﺭﺑﺎﺣﻬﺎ ﻟـــ ﺇﺳﺮﺍﺋﻴﻞ
ﻭﻣﺪﺧﻨﻲ ﺍﻟﻌﺎﻟﻢ ﺍﻹ‌ﺳﻼ‌ﻣﻲ ﻛﻜﻞ ، ﻳﺴﺘﻬﻠﻜﻮﻥ ﺳﺠﺎﺋﺮ ﻣﻦ ﻓﻴﻠﻴﺐ ﻣﻮﺭﻳﺲ
ﺑﻘﻴﻤﺔ 100 ﻣﻠﻴﻮﻥ ﺩﻭﻻ‌ﺭ ، ﻭﻋﻠﻴﻪ ﻓﺈﻥ ﻣﺪﺧﻨﻲ ﺍﻟﻌﺎﻟﻢ
ﺍﻹ‌ﺳﻼ‌ﻣﻲ ﻳﺪﻓﻌﻮﻥ ﻹ‌ﺳﺮﺍﺋﻴﻞ ﻛﻞ ﺻﺒﺎﺡ 12 ﻣﻠﻴﻮﻥ ﺩﻭﻻ‌ﺭ
Perusahaan Philip Morris menghasilkan rokok Marlboro
memberikan sumbangan setiap hari.
Setiap pagi perusahaan rokok Philip Morris menyumbang sebesar 12% dari keuntungan mereka ke Israel.

Perokok dunia Islam secara keseluruhan menggunakan rokok dari Philip Morris USD 100 juta, dan kerana itu, perokok di dunia Islam menyumbang ke Israel setiap pagi $ 12,000,000.

ﺗﻜﻠﻔﺔ ﺍﻟﻄﺎﺋﺮﺓ ﺍﻑ 16 F-16
ﺃﺣﺪﺙ ﻃﺮﺍﺯ ، 50 ﻣﻠﻴﻮﻥ ﺩﻭﻻ‌ﺭ ، ﻳﻌﻨﻲ ﺇﻧﻨﺎ
ﻧﺪﻓﻊ ﻗﻴﻤﺔ ﻃﺎﺋﺮﺓ ﺣﺮﺑﻴﺔ ﻛﻞ 4 ﺃﻳﺎﻡ ً !!
Biaya F-16, jenis terbaru adalah USD50 juta, bererti kita membayar nilai pesawat peperangan setiap empat hari!!!

ﻟﻸ‌ﺳﻒ......... ﻫﻢ ﻳﺠﻤﻌﻮﻥ ﺍﻟﺘﺒﺮﻋﺎﺕ ﻟﻘﺘﻞ ﺍﻟﻤﺴﻠﻤﻴﻦ ﺣﺴﺒﻨﺎ ﺍﻟﻠﻪ ﻭ ﻧﻌﻢ ﺍﻟﻮﻛﻴﻞ
ﻭﻧﺤﻦ ﻻ‌ ﻧﺠﻤﻊ ﺃﻱ ﺷﺊ ﻹ‌ﻧﻘﺎﺫ ﺃﻭﻟﺌﻚ ﺍﻟﻤﺴﻠﻤﻴﻦ ﺍﻟﻤﺴﺘﻀﻌﻔﻴﻦ
ﻻ‌ ﺗﺮﻳﺪﻭﻥ ﺃﻥ ﺗﺠﻤﻌﻮﺍ
ﺗﺒﺮﻋﺎﺗﻜﻢ .. ﻻ‌ ﻣﺸﻜﻠﻪ
ﻭﻟﻜﻦ ﺗﻮﻗﻔﻮﺍ ﻋﻦ ﺍﻟﺘﺒﺮﻉ ﻭﺩﻋﻢ ﺇﺳﺮﺍﺋﻴﻞ

Sayangnya ......... mereka mengumpulkan sumbangan untuk pembunuhan kaum Muslimin –cukuplah Allah sebagai penolong – dan kita tidak mengumpulkan apa-apa untuk menyelamatkan saudara Muslim kita yang tak berdaya.
Kalian tidak mahu mengumpulkan sumbangan ...tidak mengapa…
Tapi berhentilah menyumbang dan menyokong produk Israel.

ﺳﺘﺎﺭ ﺑﻮﻛﺲ STARBUCS
ﻣﺎﻛﺪﻭﻧﺎﻟﺪﺯ McDonalds
ﺑﺮﺟﺮ ﻛﻴﻨﺞ BURGER KING
ﻛﻨﺘﺎﻛﻲ KENTUCKY
ﺑﻴﺘﺰﺍ ﻫﺖ PIZZA HUT
ﻛﻮﻛﺎ ﻛﻮﻻ‌ COCA COLA
ﺑﻴﺒﺴﻲ PEPSI COLA
ﻓﺪﺭﻛﺮﺯ FUDRACKERS
ﺷﻴﻠﻴﺰ CHILIES

ﻟﻨﺘﻮﻗﻒ ﻋﻦ ﺷﺮﺍﺀ ﺍﻟﺒﻀﺎﺋﻊ
ﺍﻷ‌ﻣﺮﻳﻜﻴﺔ ﻭﺍﻟﺒﺮﻳﻄﺎﻧﻴــﺔ (( ﻓﻘﻂ )) ﻟﺸﻬﺮ ﻭﺍﺣﺪ
Mari berhenti membeli produk
Amerika dan Inggeris ((hanya)) selama satu bulan

ﺃﺭﺳﺎﻟﻬﺎ ﻟﻠﺠﻤﻴﻊ ﻟﻜﻲ ﻳﻌﻠﻢ ﺃﻥ ﺃﻣﺮﻳﻜﺎ ﺗﺨﺴﺮ 8.6 ﺑﻠﻴــﻮﻥ ﺩﻭﻻ‌ﺭ ﺑﺎﻟـﻴﻮﻡ ، ﻋﻨﺪﻣﺎ ﻻ‌ ﻧﺸﺘﺮﻱ ﺑﻀﺎﺋﻌﻬﺎ
((((( ﻓﻘﻂ ﺷﻬﺮ ﻭﺍﺣـــــــﺪ ))))
Share tulisan ini ke semua orang, agar mereka tahu bahwa Amerika akan mengalami kerugian $ 8,600,000,000 sehari, ketika dia tidak membeli barang-barang mereka.
(((((Hanya satu bulan))))

ﺃﺭﺟﻮﻙ ﻻ‌ ﺗﻨﺘﻈﺮ، ﺃﺭﺳﻠﻬﺎ ﻟﻜﻞ ﻣﻦ ﺗﻌﺮﻑ
ﺛﻤﻨﻬﺎ <<<<8.6 /7*30 = 36.68 ﺑﻠﻴﻮﻥ؟؟>>>>
ﺃﻧﺎ ﺃﻋﺮﻑ ﺍﻧﻪ ﺑﺎﺳﺘﻄﺎﻋﺘﻚ ﻓﻌﻠﻬﺎ،
ﺃﺭﺟﻮﻙ ﺃﻓﻌﻠﻬﺎ ﻛﻤﺴﻠﻢ ﺣﻘﻴﻘﻲ ، ﺃﺧﺒﺮ ﺇﺧﻮﺍﻧﻚ
، ﺃﻫﻠﻚ ، ﺟﻴﺮﺍﻧﻚ ، ﺃﺻـــﺤﺎﺑﻚ ، ﻭﺗﻮﻗﻒ ﻟﺸﻬﺮ ﻭﺍﺣﺪ ... ﻓﻘﻂ ﺷﻬﺮ
Jangan menunggu, kirimkan ke semua 'contact' anda.
Saya tahu bahawa anda dapat melakukan.
Silakan lakukan sebagai seorang Muslim hakiki, kasih tahu saudara anda, keluarga anda, tetangga anda, teman anda, dan berhentilah untuk satu bulan ...hanya sebulan

ﻟﻨﻮﻗﻒ ﺷﺮﺍﺀ ﺍﻟﺒﻀﺎﺋﻊ ﺍﻷ‌ﻣﺮﻳﻜﻴﺔ ﻭﺍﻟﺒﺮﻳﻄﺎﻧﻴﺔ ﻓﻘﻂ ﻟﺸﻬﺮ ﻭﺍﺣﺪ
Untuk berhenti membeli produk Amerika dan Inggeris hanya untuk satu bulan.
ﻣﻨﺬُ ﻭُﻟِﺪَّﺕَ ، ﻭ ﺃﻧﺖَ ﺗـَﻔﺨﺮ ﺑﺎﻹ‌ﺳﻼ‌ﻡ
ﻓﻤﺘﻰ ﻳﻔﺨﺮ ﺍﻹ‌ﺳﻼ‌ﻡ ﺑﻚ؟؟

Sejak anda dilahirkan, dan anda bangga dgn Islam, maka bilakah Islam akan bangga dengan anda???

kajangberlipat
Orang Kaya
Orang Kaya

Posts : 277
Join date : 22/09/2015

Back to top Go down

Re: Bilik Luahan Emosi

Post by kajangberlipat on 25th November 2015, 2:33 pm

Hati seorang ayah benar-benar terluka. Petang itu dalam perjalanan pulang dari kerja, ketika seluruh tubuhnya terasa remuk dibedal beban tugas seharian, pihak sekolah anak lelakinya menelefon, meminta dia segera bertemu guru disiplin sekolah.

"Encik, anak encik terpaksa kami buang dari sekolah ini kerana masalah disiplin yang amat serius."
Ujar guru disiplin didalam bilik kaunseling yang sunyi tetapi patah bicara itu seperti bunyi letupan yang sangat membingitkan.

Kemudian dari itu dia tidak mendengar apa-apa. Dia hanya melihat kumat-kamit bibir guru disiplin membentangkan satu persatu kesalahan anaknya, sedang fikiran telah melayang ke ruang gempita penuh aib.

Rasa malu, marah dan kecewa bergumpal dalam rongga dada. Muka terasa panas, arang hitam seperti tertempel di segenap ruang wajah. Tiada rayuan dibuat dan anak dibawa pulang.

Atas kekecewaan yang memuncak, dia suami isteri membuat keputusan untuk menghantar anaknya ke sebuah sekolah Tahfiz Al-Quran jauh di luar bandar. Biar anak jauh dari hangar kota, jauh dari rumah, jauh dari masakan ibu, biar jauh dari segala-galanya. Biar dia rasakan.

Pada hari anak di hantar ke asrama baru itu, tanpa mahu menoleh pada wajah, anak ditinggalkan. Dia tidak mempedulikan perasaan anaknya kerana perasaannya sendiri sarat dengan rasa kesal dan kecewa yang berlubuk.

Pada setiap bulan, dia akan ke sekolah anaknya yang jauh di luar bandar untuk membayar yuran tetapi dia tidak mahu berjumpa dengan anaknya. Itu muktamad darinya. Dia penat dan serik menaruh harapan pada anaknya.

Sehinggalah lapan bulan berlalu ketika dia menjelaskan bayaran yuran seperti biasa dan ingin berangkat pulang, seorang guru datang kepadanya dan meminta agar dia bertemu anaknya.

"Encik, silalah berjumpa dengan anak encik, kami rasa sudah lama benar dia menyebut ingin bertemu dengan ayahnya."
Perlahan bicara ustaz dalam nada merayu.

"Tak mengapalah, saya rasa tidak ada keperluan untuk itu. Biarlah dia disini dan saya akan terus membayar yuran yang sepatutnya". Tegas jawapannya ingin memuktamadkan bicara.

"Tapi, tidakkah pada hari ini encik ingin berjumpa dengan seorang Al-Hafiz?" bisik ustaz ke telinganya.

"Hari ini anak encik telah hafaz seluruh Al-Quran. Dia telah habis menghafaz dalam tempoh lapan bulan". Sepatah-sepatah bicara ustaz, dia hanya mendengar kehairanan.

"Tidakkah encik mahu mengucapkan sedikit tahniah kepadanya?" Tanya ustaz mengakhir bicara. Dia tergamam dan terdiam. Dia tidak percaya apa yang dia dengar. Dia tidak sangka dan bertanya adakah dia berhak untuk merasai keajaiban ini.

Saat itu anaknya melangkah masuk, berdiri ragu-ragu dengan wajah sarat menanggung rasa rindu hati seorang anak.

Tanpa sedar, si ayah menangis dengan kuat, esakannya memenuhi ruang bilik itu. Dia meluru memeluk anaknya setelah sekian lama tidak melakukannya. Dia tidak percaya. Dia tidak menyangka bahawa dia sedang memeluk anaknya seorang Al-Hafiz dengan cahaya Al-Quran melimpah di wajah.

Dia memeluk anaknya dengan begitu lama untuk menikmati rasa damai dalam hatinya sendiri.

Si anak sejak ditinggalkan ayahnya disitu lapan bulan lalu, sudah menanam tekad untuk berubah. Allah telah berinya hidayah. Ditambah dengan didikan ustaz dan siraman cahaya Al-Quran, dia mendapat kekuatan untuk meninggalkan sejarah lampaunya dan membuat pusingan U dalam hidupnya.

Kisah benar bagi anak di atas memberitahu kita bahawa semua orang boleh berubah. Walau apa sejarah lampau kita, itu bukan halangan untuk masa depan kita. Orang lain ada hak untuk fikir apa sahaja tentang kita tetapi segalanya terletak kepada kita sendiri. Kita boleh buat apa sahaja untuk menjadi baik. Tidak ada yang mustahil sama sekali.

Kerja kita hanya bermula dengan membuat percikan api kemudian semuanya berjalan dengan sendiri. Apa yang penting adalah titik permulaan. Kuasai titik itu bererti kecemerlangan berada di dalam genggaman. Sekiranya terlepas satu titik, segera temui titik lain dan jangan bertangguh.

Justeru itu pengajaran dan peringatanlah yang membuat kan kita mencari U-Turn untuk kembali ke jln yg lurus

#copy&paste

kajangberlipat
Orang Kaya
Orang Kaya

Posts : 277
Join date : 22/09/2015

Back to top Go down

Re: Bilik Luahan Emosi

Post by setia on 15th May 2015, 11:40 am

bila lah nak tepat maklumat...
pengampu cam bazooka menjadi2

setia
Warga Baru

Posts : 38
Join date : 11/07/2014

Back to top Go down

Re: Bilik Luahan Emosi

Post by si sunan di pinggiran on 30th April 2015, 7:08 pm

xde.. info asyik lari jeee.... mmg x tepat.... ade ke tak tak tau.. duit dah beribu habis nhi

si sunan di pinggiran
Warga Tetap
Warga Tetap

Posts : 80
Join date : 10/03/2015

Back to top Go down

Xada Orang Pengurusan...

Post by ct4life on 30th April 2015, 4:20 pm

Assalammualikum semua....

Minta maaf ye, selalunya saya jadi silend reader je. Hari ni rasa nak luah perasaan pulak. Urm...xada orang pengurusan ke dalam ni ye...yang boleh bagi pencerahan info secara telus, nyata dan terang. Semuanya samar2....tu yang boleh jadi huru hara dan pertelingkahan. Urm....

ct4life
Warga Baru

Posts : 7
Join date : 26/02/2015

Back to top Go down

Re: Bilik Luahan Emosi

Post by endon palir on 21st March 2015, 10:13 am

Org lain cool je. Yg kononnya bijak pula mcm org sasau...kesian.

endon palir
Warga Tetap
Warga Tetap

Posts : 142
Join date : 04/12/2014

Back to top Go down

Re: Bilik Luahan Emosi

Post by matsb181169 on 12th March 2015, 9:29 am

hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha. . . . hihihihihihihihihihihihihihihihihi
huhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhu
bebaskanlaaaaaaa emosi anda hahahahhahahahah

matsb181169
Dato' Seri
Dato' Seri

Posts : 1213
Join date : 23/11/2014
Age : 47
Location : rahsia

Back to top Go down

Re: Bilik Luahan Emosi

Post by endon palir on 11th March 2015, 10:54 pm

Ramai di sini yg merasa bangga dapat mengutuk sesama sendiri dan pengurusan. Menyerlahkan keperibadian masing2. Kesian...

endon palir
Warga Tetap
Warga Tetap

Posts : 142
Join date : 04/12/2014

Back to top Go down

Re: Bilik Luahan Emosi

Post by lembing on 9th February 2015, 3:22 pm

since perjalanan dana ni banyak PnC so citer/info pun jadi xclear..info dr pm/leader xsama..seme brgntung pd informer king..xkurang ade yg menafikan..menambahkan pening kpla..

sh2 yang jd mangsa..kesian diorg..syukur semenye masih tabah dan sabar..

lembing
Warga Tetap
Warga Tetap

Posts : 115
Join date : 14/01/2015

Back to top Go down

Re: Bilik Luahan Emosi

Post by lembing on 9th February 2015, 11:11 am

hmmm..apa dh jadi ngan forum ni..sedikit huru hara timbul..mujur di tmptnya..negatif..

info negatif yg bertentangan infomer king xpe tp ni bkn negatif lg dah..bercanggah terus..

nak kasi gempak kot..

lembing
Warga Tetap
Warga Tetap

Posts : 115
Join date : 14/01/2015

Back to top Go down

Re: Bilik Luahan Emosi

Post by irwandi on 4th February 2015, 9:59 pm

lama dah tunggu....

irwandi
Warga Tetap
Warga Tetap

Posts : 104
Join date : 29/12/2014

Back to top Go down

Re: Bilik Luahan Emosi

Post by harimau kumbang on 4th February 2015, 9:38 pm

Oooooooooooooooooooooooooo.....ooooooooooooooooooooooo

harimau kumbang
Orang Kaya
Orang Kaya

Posts : 245
Join date : 04/12/2014

Back to top Go down

Re: Bilik Luahan Emosi

Post by babuji on 4th February 2015, 9:37 pm

Waaaaaaas....delay lg minggu dpn ingatkan minggu niii !!!!!!! Lps sminggu sminggu bila mau abiss daaa Aptb

babuji
Warga Tetap
Warga Tetap

Posts : 60
Join date : 04/09/2014

Back to top Go down

Re: Bilik Luahan Emosi

Post by harimau kumbang on 4th February 2015, 9:34 pm

Òoooooooooooooooooooooooo.....
ooooooooooooooooooooooooo....

harimau kumbang
Orang Kaya
Orang Kaya

Posts : 245
Join date : 04/12/2014

Back to top Go down

Bilik Luahan Emosi

Post by jun311268 on 4th February 2015, 9:33 pm

Bebas emosi anda yg bercampur2...
haha macam pasaran saham disini. Sh2 dilarang komen perasaan atau emosi yang mereka bebaskan. Jeritlah, menangislah semoga sh2 merasa lega. Bebaskan....

jun311268
Warga Tetap
Warga Tetap

Posts : 63
Join date : 22/11/2014

Back to top Go down

Re: Bilik Luahan Emosi

Post by Sponsored content Today at 1:54 pm


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum